כתבות ועדכונים

השוויצרים נכנסים למחסן הציוד

טכנולוגיה חדישה שפותחה בשווייץ תנהל את המלאי בבתי החולים באופן אוטומטי לחלוטין

תקצר את הליכי חידוש הציוד, תבטיח אפס חוסרים, תצמצם עד 53% בערך ובכמויות המלאי, ומעל הכל תפנה את צוות האחיות לתפקיד החשוב ביותר: טיפול בחולים

 

חברת 'שראל', המספקת מוצרים ישירות למחלקות בית החולים על בסיס יומי, מכניסה לבתי החולים את הטכנולוגיה החדישה ביותר לניהול מלאי: במקום צוות רפואי שמבזבז זמן על ספירה והזמנת ציוד, ובמקום חוסרים והזמנות דחופות, ייהנו בתי החולים מקיצוץ בעלויות ושדרוג אמיתי ומשמעותי בניהול ובקרת המלאי – מערכת ייחודית שתדע איזה מלאי חסר ולהזמינו באופן מיידי.

הטכנולוגיה החדשה הינה מערכת חיישנים ומידוף ייחודית ועדינה במיוחד, המתבססת על ויברציות גלי קול ורגישה לשינויים הקלים ביותר (עד לרזולוציה של 1 גרם), תהווה את הבסיס למערכת האחסון וניהול המלאי ותפעל באופן אוטומטי: בכל פעם שיוסר מוצר מהמדף, החיישן ירגיש זאת וישלח מסר למרכז הלוגיסטי של 'שראל' אשר ישלח מיד מוצר חדש.

 

"מדובר למעשה במערכת אוטומטית לניהול, בקרה, ספירה והזמנות מלאי", מסביר מנכ"ל  'שראל' אבי בוסקילה. "שילוב המערכת הינו נדבך נוסף בפעילות 'שראל' לאפשר לצוותים הרפואיים להתפנות לטפל בחולים ולהביא לחסכון באמצעות ייעול שרשרת האספקה הרפואית. המערכת תספק שקיפות מלאה בזמן אמת לגבי ערך וכמות המלאי ותשלח הזמנה ישירה – ללא צורך בספירה ידנית.

הבשורה הכי חשובה כאן כאמור, היא שהצוות הרפואי יוכל מעתה להתמקד נטו בפעילות הליבה שלו ולא יצטרך לבצע כל פעולה אדמיניסטרטיבית או לוגיסטית. בנוסף, הצורך בהזמנות דחופות יקטן משמעותית ואף ייעלם, מאחר והעיסוק בתפעול המערכת הינו מינימאלי ויעיל. כמו כן תוביל המערכת גם לצמצום וחיסכון במחסנים".

 

על פי מחקרים שנעשו בבתי החולים בשוויץ, שם הוטמעה הטכנולוגיה החדשה, נרשם חיסכון של למעלה מ-80% בזמן ההתעסקות הלוגיסטית של האחיות וכוח העזר בניהול המלאי, וכן חיסכון חד פעמי של 53% בערך המלאי, חיסכון של כ-50% בשטח המחסן וחיסכון של 15% ב-השמדות ואובדנים. ״אנחנו ב'שראל' מאמינים מאוד בטכנולוגיה השוויצרית ומשוכנעים ביכולתה לסייע לצוות הרפואי ומעל הכל – לסייע בשיפור השירות הניתן לחולים בישראל״. סיכם אבי בוסקילה.

 

פיילוט באסף הרופא: "זה חיים אחרים"

במרכז הרפואי אסף הרופא הוטמעה המערכת במספר מחלקות אישפוז. המלאי המחלקתי מרוענן באופן שוטף ואוטומטי על ידי 'שראל' באמצעות המערכת שמשדרת למרכז הלוגיסטי של החברה את כמות המלאי בזמן אמת.

לדברי אלה לוי, אחות אחראית פנימית ג', "זה חיים אחרים, זה חסך לנו המון זמן ועבודה. מי שמרוויח נטו אלה החולים במחלקה כי האחות נמצאת יותר לצד החולה."

 

לאור הצלחת המהלך, בביה"ח הוחלט לאחרונה להרחיב את המערכת למחלקות נוספות.

דילוג לתוכן